Понятието роудстър е доста широко, дори повече, отколкото си мислите. Първият Mercedes SL бе спортен двуместен модел с як 6-цилиндров мотор и покрив от плат. Още 190 SL се понрави с напетия си вид, „пагодата” спечели сърцата на дамите, а R 107 бе по принцип скъсена версия на откритата двуместна S-класа. С R 129 Бруно Сако успява да създаде впечатляващо редуциран роудстър, последван през 2001 от тежкия SL с четири фара и сгъваем твърд покрив. Този покрив краси и актуалната версия на SL, която не е нито суперлека (съкращението на SL), нито много убедителна. Достатъчна причина за Mercedes да преоткрие своя икона на спортен автомобил.Магическата формула: обща техника за SL и SLKВ Германия продажбите на премиум роудстъри вървят добре (пазарният дял на спортните коли е стабилен - 1,4 процента), но в глобален аспект продажбата на кабриолети спада. Обяснението идва от хвърлен поглед през прозореца на градове като Пекин или Лос Анджелис: смог вместо чист въздух. Намаляващите продажби увеличават натиска за редуциране на разходите, постижимо чрез синергии. BMW планира подобен ход заедно с Toyota, Audi както винаги използва техника от концерна, а и Mercedes ще прибегне до унифициране при следващото поколение на SL/SLK. „MSA“ е съкращението, което ще помогне на Daimler за по-добри и по-изгодни роудстъри. Тази „модулна платформа за спортни автомобили“ ще послужи като обща база и за двата модела – наследника на SLK (R 173, ще се появи през 2020) и осмото поколение на SL (R 232, ще се появи през 2021 г.). През следващите шест години ще се случат много неща, но няма да има съмнение, че двата спортни автомобила ще бъдат с идентична техника. С това решение Mercedes иска да спести разходи за разработка, да намали различния брой части и същевременно да направи гамата си от модели гъвкава.SL с 4-цилиндров мотор на AMG с 360 к.с. е възможен в техническо отношение, но няма особено голям смисъл. Акцентът естествено е върху новия 3,0-литров редови 6-цилиндров агрегат, който в SL 300 е с мощност 365 к.с., а в SL 400 с 435 к.с. Над него е разполагащият с 571 к.с. 4,0-литров битурбо V8 мотор. Мястото под предния капак би стигнало дори и за 12-цилиндров агрегат, който ще разполага с 630 к.с. и 1000 Нм. За SLK 4-цилиндровият мотор става все по-важен. Затова гамата ще бъде разширена с разполагащия с 238 к.с. SLK 300. С 231 к.с. пък ще разполага следващият SLK 250 CDI. При 6-цилиндровите агрегати ще има три варианта - с 333, 375 и 435 к.с. (AMG). Мощността не ви е достатъчна? Версията Black-Series ще бъде с 465 к.с.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!