Porsche сложи S след означението Panamera Turbo. Този S означава 50 к.с. повишение в максималната мощност на двигателя, както и ръст на въртящия момент до 750 Нм. Агрегатът на практика е същият като този в Turbo версията, само че тук е получил нови настройки на електрониката и нови ротори на двата турбокомпресора. Лопатките на нагнетателите при Turbo S са изработени от титаниево-алуминиева сплав, което ги прави по-леки от стандартните и съответно тяхната инертност е намаляла. Това води до по-бързото развъртане на компресорите и съответно, по-бързата отзивчивост на самия мотор.
Имах възможност да тествам Porsche Panamera Turbo S както по правите участъци на аутобаните без ограничение, така и по вити планински пътища. Силата на колата е в гълтането на стотици километри без усилие, но Porsche-гените, особено в тази Turbo S модификация, изпъкват като мускулите на състезателен кон по планинските серпентини. Задвижването се осъществява чрез 7-степенна трансмисия с двоен съединител, като въртящият момент се предава и на четирите колела. Задният мост дори разполага с електронно регулируем диференциал, позволяващ векторни вариации на тягата между двете колела. Той зависи от избрания от водача режим - нормален, Sport или Sport Plus - и действието му се усеща чрез супер динамичното изписване на кривата при завой. Освен това, при двете спортни настройки клиренсът намалява и четирите пневматични амортизиращи елемента се втвърдяват.
Звукът на Panamera Turbo S е адреналинизиращо величествен. Класическият V8 рев, гарниран с титаниевите турбини, и изваден през допълнително преработената изпускателна система, изправя космите по ръцете. Ауспухът има два режима - цивилизован, за нормално движение из града, и брутален, просто заради кефа. Отдясно на лоста на PDK-то седи бутон, изрисуван с два ауспухови накрайника. Той отваря съответните клапи и завистта и възхищението у минувачите скача право пропорционално на децибелите.
В главата ми се бе забила стойността 306 км/ч, от пресинформацията, която четох седмица преди да замина. Чаках удобен момент - аутобан без ограничение - за да проверя до колко ще успея да се доближа до обявения максимум. Ами, 230. Може да ви изглежда малко, но в реално време, в реален трафик, тази скорост не е никак ниска. Но не е толкова важна максималната скорост на колата, колкото начинът по който ускорява. Turbo S достига 100 км/ч от място за 3,8 сек, а 200 за 12,9 сек. И го прави по толкова стабилен и убедителен начин, че започваш да се чудиш как точно си взаимодейства цялата електроника на окачването, ролбарите, диференциала, PDK-то и целия набор от системи за стабилност. Честно казано, не ви трябва да знаете. Просто забивате педала в пода, потъвате в облегалката и не мислите за нищо освен за самото каране. И един съвет от мен. Измерете тези 3,8 сек със свалени прозорци и изключено стерео.
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател бензинов, 4806 куб. см, V-образен, би-турбо
Предавателна кутия 7-ст. PDK, двойно предаване
Макс. мощност 550 к.с. при 6000 об/мин
Макс. въртящ момент 750 при 2250-4000 об/мин
Ускорение от 0-100 км/ч 3,8 сек
Максимална скорост 306 км/ч
Комбиниран разход 11,5 л/100 км
Обем на резервоара 100 л
Базова цена 170 460 евро
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!