Най-важните автомобили от Първата световна война

Общи 07 юли 2014 | Speed-Press.com A- A+ 30000 посещения | без коментари

Ако сте имали шестици по история, вероятно си спомняте, че на 28 юни, точно преди 100 години, в Сараево е застрелян ерцхерцог Франц Фердинанд. Покушението, направено от сръбски радикал, става формален повод да се подпали фитилът на Първата световна война. Именно в нея на историческата сцена излизат автомобилите и на тях за първи път се пада полагащата им се стратегическа роля. Решихме да им отделим малко внимание. Войната сама по себе си е огромно бедствие. За жалост много технически открития са правени именно с военна и завоевателска цел.
Austro-Daimler
Разкошният Austro-Daimler на 50-годишния ерцхерцог става неволен свидетел на покушението.
Renault Type AG
През есента на 1914 г. германската войска се доближава до Париж и Градът на любовта е в критично положение. На помощ идват такситата, които прехвърлят пристигналата в Париж мароканска дивизия, а едно от най-популярните по това време е Renault Type AG.

Tabolt
Още през първите месеци на войната англичаните се сещат да бронират цивилните „таболти“. По-късно някои от тях се сдобиват и с оръдие.

Protos
Особено тежко е положението с гумите. По това време германците започват да ползват така наречените „пружинни“ колела, какъвто е случаят с берлинския Protos, обут в необичайните гуми.
Jeffrey Quad
Малко по малко войската се отказва от основната си транспортна единица до този момент – коня. В играта се намесват камионите. Като знаменития Jeffrey Quad. Създаден е от американците за транспорт на стоки по лоши пътища, но задвижването 4х4 и надеждната конструкция бързо го превръщат в боец. По-късно на сцената ще излезе и символът на всъдеходите, емблематичният Jeep.

Holt 75 Още един герой на войната става гъсеничният трактор на американската фирма Holt Manufacturing Company, особено подходящ за влачене на тежката артилерия. Още през 1916 г. в състава на армията влизат около хиляда трактора Holt 75 и Holt 120.
Austro-Daimler M16
Това е един от първите в света хибридни камиони. Предно разположеният бензинов двигател захранва акумулаторите, които захранват електромоторите. Този влекач е бил способен да влачи товар с маса над 25 тона. Приликата на този M16 с Lohner Porsche Mixte не е случайна. По това време Фердинанд Порше е главен конструктор на Austro-Daimler.

Simms War Car
Въпреки подвизите на такситата, камионите и влекачите, най-важните участници във войната са бронираните машини и танковете. Смята се, че първият брониран автомобил е заслуга на английския инженер Фредрик Симз. Още през 1902 г. той представя боен автомобил на шасито на британския Daimler. Дебелината на бронята му е 6 мм, 3,3-литровият му двигател е с мощност 16 к.с. Развива макс. скорост от порядка на 14 км/ч.
Rolls-Royce Silver Ghost
Един от най-известните бронирани автомобили на Първата световна война е Rolls-Royce. Изключително издръжливото му шаси и феноменалната надеждност на базовия Rolls-Royce 40/50 h.p., далеч по-известен като Silver Ghost, го правят идеален за бойни трансформации.

Lancia 1Z
Конструираната върху шасито на камион Lancia Zeta е смятана за една от най-добрите конструкции на своето време – добре бронирана, с рационални ъгли на наклона, достатъчно мощна и въоръжена с три оръдия. Остава на служба до 1945 г.

Ehrhardt E/V4 За разлика от останалите участници, този е специално разработен за войната. Сред плюсовете са четирите задвижващи колела, двигателят с мощност 85 к.с., позволяващ макс. скорост от 60 км/ч.
A7V Тежкият A7V става първият и единствен германски танк, включил се във войната. Той е доста по-подвижен от британските си аналози и е с двойка двигатели Daimler с мощност 100 к.с. Всеки от тях осигурява на „седмицата“ макс. скорост от 15 км/ч. Резервоарът му е 500 л, а чудовището тежи 33 т. На пресечена местност не развива повече от 4-5 км/ч.
Царят-танк Ако сте се разхождали по „Червения площад“ в Москва, сигурно сте видели небезизвестните „Царь колокол“ (царя камбана) и „Царь-пушка“, която не е гърмяла нито веднъж. Подобна е и съдбата на творението на инж. Николай Лебеденко, известно като Царят-танк.

Гълъбарник вместо мобилен
Това, което виждате на снимката, не е гълъбарник, а мобилен свързочен пункт. Радиостанциите все още са рядкост, така че птиците поемат свръзката.

 

Снимки


 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте